تیچ فایل

تیچ فایل

وب سایت جامع انواع فایل ها در زمینه های متنوع علمی و تحقیقی
تیچ فایل

تیچ فایل

وب سایت جامع انواع فایل ها در زمینه های متنوع علمی و تحقیقی

دانلود مقاله دفاع مشروع

دانلود مقاله دفاع مشروع

16صفحه مقاله دفاع مشروع با فونت نازنین و فاصله بین خطوط یک سانتی متر و اندازه قلم 14

دانلود دانلود مقاله دفاع مشروع

مقاله دفاع مشروع
دفاع مشروع
دانلود مقاله دفاع مشروع
دفاع
ماهیت تاسیس حقوقی دفاع مشروع
اعمال حقوق فردی و خصوصی در دفاع مشروع
قلمرو علت موجهه در دفاع مشروع
شرایط تجاوز و دفاع و موضوع مورد تجاوز در دفاع مشروع
ماهیت غیر قانونی تجاوز
فقدان تحریک قبل از تجاوز
فعلیت تجاوز
غیر قابل دفع بودن تجاوز
شرایط مشروعیت دفاع در قبال تجاوز
ضروری بودن دف
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

 

دانلود مقاله دفاع مشروع

مقاله دفاع مشروع

ارتکاب عمل مجرمانه , جهاد ابتدایی , دفاع سازمان , دیدگاه فقیهان شیعه , عرض , علمای حقوق , قانونگذار , مال , مجازات اسلامی , مشروعیت , ناموس , نفس

  

چکیده

این تحقیق شامل دو بخش و در پنج فصل بیان شده که شامل دفاع مشروع ، ضرورت ، وجه تمایز دفاع مشروع و ضرورت ، مفهوم دفاع مشروع ظاهری و ضوابط دفاع مشروع ظاهری و در انتها نتیجه گیری می باشد. دفاع مشروع قالبی است که عمل فرد مدافع را مشروعیت می بخشد که رکن قانون آن م 156 ق.م.ا مصوب 1392 می باشد بحث بعدی ضرورت یا اضطراب است که در لغت به معنای ناچاری یا درماندگی است که در حقوق با لغت ضرورت که بر گردان فرانسوی این کلمه است مرلوف می باشد هر دو واژه اضطرار و ضرورت از ریشه ضرر به یک معنا هستند که از اسباب اباحه یا علل موجهه جرم محسوب می شود و مبحث بعدی تمایز این دوست که در چهار مرحله بیان کرده ایم با این تفاسیر که در دفاع مشروع تجاوز خارجی است ولی ضرورت خیر در اضطرار یا ضروریت مسئولیت مدنی باقی است ولی در دفاع مشروع کلاً مسئولیت از بین می رود و در نهایت مبحث آخر دفاع مشروع ظاهری است که عبارت از دفاعی است که فرد در مقام دفاع قرار می گیرد و اما بعدا متوجه می گردد که عمل وی مشروع نبوده است با این عناوین تحقیق را آغاز می کنیم.

مقدمه

الف بیان سؤال یا مسائل ابهام انگیز

برخورد قانونی و حقوقی مناسب در مقابل کسی که با اجتماع شرایط ذیل م 156 ق.م.ا به دفاع مشروع پرداخته اما بعداً مشخص شده که حمله یا خطر ظاهری بوده و دفاع اثبات نشده چیست؟

ب پاسخ ابتدایی یا فرضیه تحقیق

در واقع دفاع مشروع ظاهری در مواردی جزوعلل رافعه و در مواردی هم جزوعلل موجهه محسوب می باشد که در نظام حقوقی داخلی کشورهای مختلف بسته به دیدگاه آنها متفاوت است بنا به دیدگاه بنده دفاع مشروع ظاهری را باید جزوعلل موجهه جرم دانست.

ج پیشینه تحقیق

در حقوق کیفری ایران به طور مستقل و منفک راجع به دفاع مشروع ظاهری بحثی به میان نیامده و هرچه بیان شده در اثنای دفاع مشروع بیان شده و در اکثر پایان نامه ها نیز بدین موضوع به طور خلاصه یا ضمنی اشاره شده است در پایان نامه آقای ابراهیم باکروی که در باب بررسی تطبیقی دفاع مشروع در حقوق بین المللی کیفری ، حقوق ایران و انگلستان است اشاره ضمنی به این مبحث شده که دفاع مشروع ظاهری را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داده است.

دیدگاه اول ضابطه ضرورت توسل به دفاع مشروع و نوعی یا شخصی بودن این مساله جهت دوم این که اگر مطابق با ضابطه انتخابی موجه بودن اشتباه شخص پذیرفته شود آن گاه ماهیت حقوق عملی که به عنوان دفاع شروع انجام شده چه خواهد بود؟

در کتاب مفاهیم بنیادین حقوق کیفری نوشته پروفسور جورج فلچر که توسط آقای سید مهدی سیدزاده ثانی ترجمه شده است مباحثی در خصوص دفاع مشروع ظاهری وجود دارد که اشاره به این مبحث در حقوق کامن لا و رومی ژرمنی دارد.

اما آنچه باید گفت این است که در خصوص این مبحث یعنی دفاع مشروع ظاهری منابع و مباحث چندانی وجود ندارد و قصد اینجانب از انجام چنین تحقیق ارائه راهکاری مناسب در برخورد با چنین مواردی است یعنی برخورد حقوقی مناسب در مواردی که دفاع مشروع ثابت نشود.

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

الف – بیان سؤال یا مسائل ابهام انگیز

ب – پاسخ ابتدایی یا فرضیه تحقیق

ج – پیشینه تحقیق

د - ساماندهی تحقیق

فصل اول

1-1-1- مبانی و نظریه های مختلف از خصوص دفاع مشروع

1-1-2- شروط تحقیق دفاع مشروع

1-1-2-1- تناسب از مراحل اصلی دفاع

1-1-3- موضوع دفاع

1-2- ضرورت یا اضطرار

2-6-2- ق.م معامله اضطراری یا صحیح دانسته است

1-2-1- شرایط تحقق حالت ضرورت

1-2-2- قضاوت ضرورت و دفاع مشروع

2-1- تعریف دفاع مشروع ظاهری

2-2-1- ضابطه ضرورت توسل به دفاع مشروع

2-2-2- آیا اقدام شخص در شرایط دفاع مشروع ظاهری از علل موجهه جرم محسوب می شود یا علل رافع مسئولیت کیفری

نتیجه گیری

فهرست منابع و مأخذ

دانلود دانلود مقاله دفاع مشروع



مقاله دفاع مشروع , دفاع مشروع , دانلود مقاله دفاع مشروع , دفاع , ماهیت تاسیس حقوقی دفاع مشروع , اعمال حقوق فردی و خصوصی در دفاع مشروع , قلمرو علت موجهه در دفاع مشروع , شرایط تجاوز و دفاع و موضوع مورد تجاوز در دفاع مشروع , ماهیت غیر قانونی تجاوز , فقدان تحریک قبل از تجاوز , فعلیت تجاوز , غیر قابل دفع بودن تجاوز , شرایط مشروعیت دفاع در قبال تجاوز , ضروری بودن دف

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.